Nu toppar vi laget

Idag samlades Socialdemokraterna i Lund för årsmötet. På årsmötet beslutade medlemmarna om kommunfullmäktigelistan och vilka personer som ska vara Socialdemokraternas gruppledare i de kommunala nämnderna och styrelserna.

När Socialdemokraterna i Lund idag hade årsmöte i Järnåkraskolans matsal beslutade medlemmarna om vilka 65 personer som ska stå på partiets valsedel i höstens val. Medlemmarna beslutade också vilka personer som ska vara gruppledare i de kommunala nämnderna och styrelserna kommande mandatperiod.

– Det känns väldigt bra. Vi har formerat ett starkt lag med personer från hela kommunen. Bland våra kandidater finns både de med mycket erfarenhet och en del som är nya i arbetet. Lunds kommuns utveckling går i rätt riktning och den ska vi fortsätta att driva på, säger Anna-Lena Hogerud, ordförande Socialdemokraterna i Lund.

Anders Almgren och Elin Gustafsson får fortsatt förtroende att toppa Socialdemokraternas valsedel. Anders Almgren får också fortsatt förtroende att vara Socialdemokraternas kandidat till kommunstyrelsens ordförande.

– Det är oerhört hedrande att få medlemmarnas förtroende att fortsätta det utvecklingsarbete vi redan kommit långt med under mandatperioden. Vi söker väljarnas mandat för att fortsätta arbetet med att skapa en mer bättre skola, starkare näringsliv, god ekonomi och ytterligare förbättra äldreomsorgen och Lunds roll som landets ledande miljökommun, säger Anders Almgren (S), kommunstyrelsens ordförande i Lunds kommun.

Här finns valsedeln i sin helhet och här hittar du våra gruppledare för nästa mandatperiod.