5 bra skäl att gå med

Påverka vardagen och framtiden

Du får möjlighet att vara med och bestämma vilken politik Socialdemokraterna i Lund ska gå till val på och driva mellan valen. Du får också möjlighet att uppmärksamma frågor till partiet och skapa opinion för frågor du tycker är viktiga. Du kan som medlem också vara med och påverka politiken i Skåne och i riksdagen, bland annat så är bidraget till glasögon för barn en idé som från början kommit från SSU Frihet i Lund.

Kunskap och bildning

Du får möjlighet att kunskapa och bilda dig inom olika sakfrågor, demokratiutveckling samt dela med dig och tillsammans med andra utveckla idéer, tankar och politik. Vi har studiecirklar för nya medlemmar, för de som har olika uppdrag och kring olika frågor. Det finns också utbildningar att delta i genom Skånes Socialdemokratiska partidistrikt.

Nya kamrater med samma värderingar

Det vi har gemensamt i Socialdemokraterna i Lund är vårt politiska engagemang för en rättvis, solidarisk och jämlik värld, och vi tycker om politiska diskussioner! Vi tycker om diskussion och nya tankar och idéer, och det är lätt att hitta nya vänner med samma värderingar.

Välj hur engagerad du vill vara

Att vara med i Socialdemokraterna i Lund kan ta så mycket, eller lite, tid och engagemang du vill. Och hur mycket tid du lägger kan självklart skifta vid olika tidpunkter. Du kan vara med på aktiviteter flera gånger i veckan, eller så följer du oss på Facebook, och alla varianter däremellan.

Engagera dig i politiken generellt, eller fokusera på den sak du tycker är viktigast!

Det finns många olika former av engagemang i Socialdemokraterna i Lund. Du kan vara med i en förening som har basen i ditt lokalområde och driver frågor som är viktiga just där du bor, du kan också vara med i en förening som har fokus på jämställdhet, facket eller internationella frågor. Du kan också formulera ditt engagemang kring en fråga som du tycker är viktigast och träffa andra medlemmar som har andra intressen.