Kanslist för Socialdemokraterna i Lund

Till vårt kansli söker vi nu en kanslist som kan arbeta med föreningsadministrativa uppgifter. Vi erbjuder ett omväxlande arbete där du själv planerar en stor del av din tid. Du arbetar på kansliet tillsammans med vår verksamhetsassisten. En förutsättning för tjänsten är att du är väl förtrogen med arbetarrörelsens ideologi och sympatiserar med vår värdegrund.
Du kommer att genomföra en del av de beslut som tas i styrelse och har även kontakt med förbund, andra organisationer och våra medlemmar. Du kommer att ha daglig kontakt med allmänhet och medlemmar.
En viktig del i kanslistens arbetsområde är att bistå organisationen inför utåtriktad verksamhet, styrelse- och medlemsmöten. Bland annat genom att förbereda material, göra medlemsutskick m.m.

Beskrivning av kvalifikationer:
Tjänstens omfattning är på max 50 %. Du har relevant utbildning för arbetsuppgifterna, eller har på annat sätt skaffat dig motsvarande erfarenhet. Du har datorvana och goda kunskaper i Microsoft Office-program. Lön enligt avtal. Som person är du noggrann och serviceinriktad samt har förmåga att hålla många bollar i luften. Vi tror att du motiveras av att arbeta självständigt i en organisation där dina arbetsinsatser gör tydlig skillnad. Tjänsten innebär mycket kontakter, både interna och externa, varför vi förutsätter att du är kommunikativ och har lätt för att samarbeta och skapa en god stämning i en förening där vi jobbar för att vi trivs och har roligt. Kvälls- och helgarbete kan förekomma.

Senast den 16 februari vill vi ha din ansökan.
Ansökan skickar du genom formuläret nedan.

Tillåtna format: Microsoft Word och PDF. Max filstorlek: 2Mb