Inbjudan till medlemsutbildning steg 1 – 3

Socialdemokraternas grundläggande medlemsutbildning är ett av de viktigaste verktygen för medlemmarna i vårt parti. Det är också ett viktigt verktyg i byggandet av en stark partiorganisation. Genom att i grupp få chansen att diskutera och få insikter om politik, ideologi, historia och hur partiorganisationen fungerar, får medlemmarna bättre verktyg för delaktighet, engagemang och ett aktivt medlemskap i partiet. Alla medlemmar har rätt till en medlemsutbildning.

Socialdemokraternas medlemsutbildning består av tre steg. Om du har gått utbildningar genom någon av våra sidoorganisationer, kontakta expeditionen eller studieorganisatören för att få reda på om du kan tillgodoräkna dig din utbildning.
Du anmäler dig genom att mejla vår studieorganisatör, Lars Westerberg på larswesterberg2008@yahoo.se

Första steget

Tid: 21 april, kl 9-16
Plats: ABF Nordost, Andra Avenyn 2, Hässleholm
Anmälan görs senast 10 april.

Tid: 26 maj, kl 9-16
Plats: Socialdemokraterna i Trelleborg, Ahlgatan 76, Trelleborg

Andra steget

Tid: 5-6 maj, med start lör kl 09.00 och avslut sön kl 15.00
Plats: Backagårdens kurs- och konferenscenter, utanför Höör
Anmälan görs senast 5 april.

Tredje steget

Tid: 4-6 maj, med start fre kl 17.00 och avslut sön kl 15.00
Plats: Backagårdens kurs- och konferenscenter, utanför Höör
Anmälan görs snarast möjligt.

Som medlem går du våra utbildningar utan egen avgift. Däremot utgår ej ersättning för resa och/eller förlorad arbetsförtjänst.