Sebastian Persson

Internationella kvinnodagen 2018

Den 8 mars är det internationella kvinnodagen. Här finns information om de evenemang som Socialdemokraterna i Lund arrangerar eller där Socialdemokraterna i Lund deltar.

Socialdemokraterna i Lund bjuder tillsammans med LO och ABF MittSkåne in till ett samtal om jämställdhet på arbetsmarknaden på Folkets hus. Samtalet börjar kl. 18.30 och i panelen finns bland annat Socialdemokraterna i Lunds ordförande och regionrådet Anna-Lena Hogerud och riksdagsledamoten Kerstin Nilsson. För mer information om arrangemanget klicka här.

Lunds universitet arrangerar ett heldagsseminarium på temat ”Kvinna i politiken. Villkor och (o)möjligheter”. Här deltar vår socialdemokratiska kommunalråd och S-kvinnor Skånes ordförande Elin Gustafsson. Elin kommer att prata på temat ”Kommer jag stå ut!”.

Zonta i Lund håller utfrågning på Stadsbiblioteket på temat Jämställdhet – hur mycket bryr sig de politiska partierna? Frågor och svar inför valet 2018. Utfrågningen börjar kl. 18 i Atriumgården och Elin Gustafsson representerar Socialdemokraterna i Lund.