1 maj 2020

Var med och fira Första maj 2020 med Socialdemokraterna, LO och ABF!

I Lund firar vi digital Första maj 2020 från kl. 10.30 via vår Facebooksida, där ett lokalt förstamajtal kommer att livesändas.

Kl. 10.45 sänds Socialdemokraterna i Skånes förstamajtalare via Socialdemokraterna i Skånes facebooksida.
Kl.11.00 börjar det nationella firandet med tal av Stefan Löfven och Karl-Petter Thorwaldsson, som kan ses både på SVT och på Socialdemokraternas facebooksida.

Detta kan du göra för att vara med och skapa ett rött digitalt Första maj 2020:

🌹 Länka och dela Första maj eventet till dina vänner via Facebook, messenger och e-post. Här hittar du det.

🌹 Uppdatera din profilbild på Facebook med årets första-maj märke: https://www.facebook.com/102414309949126/posts/1457603601096850/?vh=e

🌹 Häng ut en röd flagga från balkongen, fönstret eller huset. “Flaggan” kan vara allt från ett rött tygstycke, en röd t-shirt eller en egengjord pappersflagga. Det viktiga är att vi syns i hela kommunen och att vi flaggar rött. Ta gärna en bild och ladda upp på sociala medier. Lägg också gärna till taggen #förstamaj#förstamajskåne#förstamajlund

🌹 Gör ett eget Första Maj plakat och delta i #Plakatchallenge. Lägg även här ut bilder på sociala medier och visa att vi socialdemokrater vill skapa ett ännu bättre samhälle. Skicka gärna bilden/bilderna du tar till sebastian.jaktling@lund.se så kan bilden läggas ut även på Socialdemokraterna i Lunds sociala kanaler.

🌹 Var med och gläds åt Första Maj 2020, på vår Facebooksida, på sociala medier, genom att titta på Stefan Löfven och Karl-Petter Thorwaldssons tal klockan 11.00 på SVT eller via Facebook-sidan.

Välkomna på digitalt Första maj 2020!

Vid frågor, kontakta expeditionen: exp@socialdemokraternalund.se